user_mobilelogo

Dolinou vedie modro-značený turistický chodník (1:30 hodiny) k Žiarskej chate (1325 m.n.m.). Od chaty vedú značené turistické trasy do Žiarskeho a Smutného sedla a na Baníkov.

Modrá značka - Žiarska dolina

Turistická trasa: Žiarska dolina - Smutné sedlo

Žiarska dolina - Smutné sedlo

Od ústia Žiarskej doliny vedie modro-značený turistický chodník ku Žiarskej chate (1325 m.n.m./1:30 hodiny). Tento výstup je vhodný aj pre rodiny s deťmi.

Od chaty pokračuje modrá značka do Smutného sedla (1962 m.n.m./2:00), kde križuje červenú značku. Vpravo technicky náročná hrebeňovka cez Tri kopy (2136 m.n.m.) na Baníkov (2178 m.n.m./2:15) s množstvom exponovaných úsekov a reťazí. Vľavo Plačlivé (2125 m.n.m.), ďalej Ostrý Roháč (2087 m.n.m./1:45), alebo Žiarske sedlo (1917 m.n.m./1:15). Zo Smutného sedla modrá značka pokračuje na oravskú stranu Smutnou dolinou na Ťatliakovu chatu (1350 m.n.m./1:30).

Zelená značka - Žiarska dolina

Turistická trasa: Žiarska chata - Žiarske sedlo

Žiarské sedlo - Žiarska dolina

Od Žiarskej chaty vedie zelená turistická značka (zpočiatku zároveň s modrou, v hornej časti trasy sa chodníky rozdelia) do Žiarskeho sedla (1917 m.n.m./1:50).

V sedle križuje žltú značku, ktorá smeruje vľavo cez Plačlivé (2125 m.n.m.) do  Smutného sedla (1962 m.n.m./1:00), alebo z Plačlivého na Ostrý Roháč (2087 m.n.m./1:30), v pravo zo sedla vedie po hrebeni žltá značka na Baranec (2184 m.n.m./1:30). Zelená značka pokračuje zo Žiarskeho sedla ďalej do Jamnickej doliny.

Zelená značka - Žiarska dolina

Turistická trasa: Žiarska chata - Baníkov

Baníkov - Žiarska dolina

Od Žiarskej chaty sa choníkom popri symbolickom cintoríne obetí horských nešťastí dostanete k Šarafínovým vodopádom. Popod ne vedie ďalej zelená značka do Jaloveckého sedla (1858 m.n.m.) cez Príslop (2141 m.n.m.) na Baníkov (2178 m.n.m.,4:15).

Z Baníkova môžete pokračovať po hrebeni po červenej značke do Baníkovského sedla (2040 m.n.m.), odtiaľ je možné zísť buď na Liptovskú stranu Parichvostom do Jaloveckej doliny (2:30, modrá zn.), na Oravskú stranu Spálenou dolinou do Roháčskej doliny (2:40, zelená zn.), alebo pokračovať po hrebeni na Salatín (2047 m.n.m., 2:30, červená ),..

Žltá značka - Žiarska dolina

Turistická trasa: Žiarska dolina - Baranec

Baranec - Žiarska dolina

Od parkoviska v ústí Žiarskej chaty sa žlto-značeným chodníkom dostanete na Holý vrch (1715 m.n.m., kde sa stretáva s modrou značkou vedúcou Trnovskou dolinou z Jakubovian). Trasa pokračuje po hrebeni na vrchol Baranca (2184 m.n.m./3:45)

Z Baranca Trasa pokračuje po hrebeni do Žiarského sedla  (1917 m.n.m./1:30), odkiaľ môžete zísť po zelenej značke na Žiarsku chatu (1325 m.n.m./1:30 hodiny), a vrátiť sa dole Žiarskou dolinou po značke modrej až na parkovisko.

Červená značka - Žiarska dolina

Turistická trasa: Smutné sedlo - Tri kopy - Baníkov

Tri kopy - Žiarska dolina

Zo Smutného sedla (1962 m.n.m.), kde sa dostanete modrou značkou zo Žiarskej chaty asi za 2 hodiny, pokračujete pravo technicky náročnou hrebeňovka cez Tri kopy (2136 m.n.m.), Hrubú Kopu (2166 m.n.m.) na Baníkov (2178 m.n.m./2:15) s množstvom exponovaných úsekov a reťazí.

Pokiaľ nechcete pokračovať v túre po hlavnom hrebeni, možete zostupovať z Baníkova po vyššie spomenutej zelenej značke cez Príslop, Jalovecké sedlo, späť na Žiarsku chatu (1:45).

Červená značka - Žiarska dolina

Turistická trasa: Žiarske sedlo - Ostrý Roháč - Volovec

Ostrý Roháč - Roháče

Zo Žiarskeho sedla (1917 m.n.m.) kam sa dostanete z chaty za necelé dve hodiny pokračujete po hrebeni vľavo na Plačlivé (2125 m.n.m.), kde sa dostanete na hlavný hrebeň Západných Tatier. Po červenej značke pokračuje technicá trasa exponovaným skalným terénom a reťazami cez Ostrý Roháč (2087 m.n.m.), Jamnické sedlo (1908 m.n.m) na Volovec (2063 m.n.m., 2:15), ktorý tvorí štátnu hranicu s Poľskom.

Z Jamnického sedla možete zostupovať po modrej značke Jamnickou dolinou k autokempingu v Račkovej Doline (3:45).

Z Volovca poľským hrebeňom cez Rákoň (1876 m.n.m), sedlo Zábrať môžte zostúpiť na Ťatliakovú chatu (1350 m.n.m., 1:15). Odtiaľ je to po asfaltovej ceste dolu Roháčskou dolinou 1:30 hod. ku chate Zverovka.

Turistická mapa - Žiarska dolina - hiking.sk

Základné informácie

Otvorené denne 7.00 - 21.00 hod.